MovieTime
Film Tips!
MovieTime
Film Tips!
Film Tips!
Idag är det lördag och det betyder äntligen snabba cash! Finns ju ett par väldigt bra filmer på bio som jag kan rekommendera. Framförallt The Road! Helt fantastisk film, otroligt bra skådespel av Viggo Mortensen som verkligen visar att han är en av dom bästa just nu! En väldigt mörk, kall, djup och sorgsen film, Men den är otroligt stark! Verkligen en film man måste se! Det blev ingen golden globe för Viggo, men en oscars nominering snackas det om! The Road är helt klart den bästa ''domedags'' filmen jag sett. Släng dig i väggen 2012!
Se Trailern här..
Om inte den så kan ni ju gå och se It's Complicated med Meryl Streep, Alec Baldwin och Steve Martin. Faktiskt en skön och rolig romantisk komedi. Meryl Streep är fantastisk som vanligt och Alec Baldwin gör ett väldigt bra jobb. Filmen var lite seg fast med tiden så rullar filmen på och blir intressant. Fanns ett par väldigt roliga scener. 6/10
Trailer finns här..
En film som måste ses är självklart James Cameron's nya AVATAR. Tittar man tillbaka på vad Cameron har gjort så är det mesta kult och klassiker som aldrig kommer glömmas. The Terminator, T2, Titanic och Aliens. I slutet av 2009 släpptes AVATAR ut på biograferna. Cameron's första film sen Titanic, alltså på 12 år har han mixat och trixat med denna. Man blir kär i planeten Pandora och miljöerna, djuren är inget annat än coolt! Det är ett fantastiskt äventyr som man inte glömmer. Sam Worthington har huvudrollen i denna spektakulära film. Han gör ett bra jobb men Zoe Saldana är otrolig. Hon är animerad filmen ut, hon spelar en Na'vi. Jag kan genast säga att jag blev kär i henne! AVATAR är något alla bör se. 8/10
Trailer
Om inte bio så kan man alltid se på The Dark Knight! Där Heath Ledger gör sin livs bästa rollinsats någonsin som the joker. The Dark Knight är en fartfylld action film och är framförallt den bästa bat-filmen som gjorts enligt många, inklusive mig ;P
om inte action passar idag så kanske Musikal? haha vad vet jag? Isånnafall ska ni checka in Tim Burtons Sweeney Todd som är en favorit. Mörk, blodigt och iskall! Det är en av mina favoriter som burton gjort. Johnny Depp har en otroligt bra röst ska jag säga!
Yes, någon av dom här kanske skulle sitta fint nu i helgen. För mig blir det Snabba Cash som sagt.
Ha det bra!

