Om Film

Fanny, Alexander och jag // Bakom kulisserna. Biopremiär 2013-03-11

 

Om Film

Fanny, Alexander och jag // Bakom kulisserna. Biopremiär 2013-03-11

Fanny, Alexander och jag // Bakom kulisserna. Biopremiär 2013-03-11

Ur Dokumentären Fanny, Alexander och jag. TriArt 2013

Det är snart trettio år sedan Fanny och Alexander gick upp på bio. Stig Björkman tar oss med bakom kulisserna på Sveriges nationalscen när de förbereder sig för uppsättningen av Bergmans färgstarka familjeklassiker. Musiken är skriven av Michael Nyman.

Detta är en alltså en dokumentär om hur det går till bakom scen när man skall sätta upp en teaterpjäs. Kanske mest intressant för de som håller på med teater och följa arbetet bakom scenen. Vi får följa ensemblens repetitioner inför premiären.  Det är inslag av tankar och känslor kring manus och sceneri. Vi får också en glimt i hur kostym och peruk skapas med mera. För dig som spelar teater och är intresserad av Bergman rekommenderar jag denna dokumentär. OBS! Filmen har även Online visning för mera info se TriArts hemsida.

ORIGINALTITEL: Fanny, Alexander och jag

KATEGORI: Dokumentär

LÄNGD: 1 tim 31 min

LAND: Sverige

TAL: Svenska

DISTRIBUTÖR:TriArt Film

BIOPREMIÄR: 2013-03-11

Camilla Käller | 2013-03-11 12:03

Bilder från denna post
×