MovieTime

Do I really look like a man with a plan?

''Ah man, I shot Marvin in the face! '' Vincent Vega, Pulp Fiction.

MovieTime

Do I really look like a man with a plan?

Do I really look like a man with a plan?

The Basterds

Om någon fortfarande inte sett Tarantinos senaste Inglorious Basterds så gör det. Jag älskar Tarantino! Han är ett galet geni! Hans filmer är egentligen totalt skruvade men jag älskar bara dom! De är Våldsamma, har underbara dialoger, fantastiska skådespelare och grova karaktärer. Tarantinos filmer är rakbladsvassa!

Min personliga favorit är som jag nämnt tidigare Pulp Fiction. Det blir nog svårt att göra ett till sådant mästerverk! Men man vet aldrig. Inglorious Basterds är ändå en av mina favoriter. Brad Pitt är riktigt bra här som LT. Aldo Raine, men den bästa rollinsatsen i denna film är helt klart Christoph Waltz som Hans Landa. Han vann även en Golden Globe för rollinsatsen. Helt otroligt, Waltz lever sig verkligen in i filmen och han spelar inifrån hjärtat. Väldigt viktigt. Handlingen ja.. ''Killing Nazis'' Det handlar om ett gäng jude-amerikaner som kallar sig själva ''The Basterds'' dom ska helt enkelt döda nazister, haha kortfattat men ni förstår.. :P 

Det här är en film jag vill rekommendera och om man gillar Tarantino då ska man verkligen ta och se den här. (om man gillar Tarantino ska man redan ha sett den) Jag gav den ett högt betyg såklart! 8/10 ;)

''You haven't seen war untill you've seen it through the eyes of Quentin Tarantino''

Eric Kurzydlo | 2010-01-25 18:44

Guldbaggen Ikväll

Tjena! Ikväll är det Guldbaggen 2010, ska självklart ta en titt på det. Inte direkt The Academy Awards men det är sveriges bästa film pris. Idag håller jag bara på två personer. Joel Kinnaman nominerad för bästa manliga biroll för sin fantastiska insats i Johan Falk och sen Noomi Rapace för Män som hatar kvinnor. Hon är helt otrolig! Båda är grymt bra och förtjänar en bagge. anyway.. alla nomineringar får ni checka upp själva haha :P ska äta nu och orkar inte lägga upp de. 

Galan sänds ikväll kl 20:00 på SVT1. 

Ha det bra! :)

Eric Kurzydlo | 2010-01-25 15:38

This day sucks! -_-

Hej, har haft en skit tråkig söndag idag. Suttit hemma och inte gjort nånting helt enkelt. Ska sätta på någon film snart, står mellan Taxi Driver eller Funny Games. Det var ett tag sen jag såg båda, dags att ta en titt på nån av dom igen iallafall. 

National Target går på tv4 ikväll kl 21:00, den kan jag rekommendera! ;)

yeye, hoppas ni får en väldigt dålig söndag! :P

btw, det får bli Funny Games! ;)

Eric Kurzydlo | 2010-01-24 17:01

Scott + Crowe = Magi

En film jag är peppad på är en ny remake på Robin Hood. Russell Crowe får äran att ta tag i bågen och pilarna i denna nya film av Ridley Scott. De här två har jobbat i flera filmer tillsammans nu och har lyckats bäst med Galdiator utan tvekan. Ser naturligtvis fram emot Robin Hood. Ska bli riktigt kul att se. Crowe som Hood ser lovande ut, med en grym epic trailer blir jag iallafall taggad och längtar till 14:e Maj, då den har premiär. Förutom Crowe så är även Cate Blanchett med i filmen. En fantastisk skådespelerska som i nästan varje film levererar godsaker. 

Nej jag är sjukt peppad! Det här kommer nog bli en grymt bra epos.

Trailer

Eric Kurzydlo | 2010-01-24 14:26

Titans will C(r)ash!

Den 26:e Mars är det biopremiär i sverige för Clash of the Titans. Det är en remake på en film med samma namn från 1981. Kul att Sam Worthington (Terminator Salvation, Avatar) är med i filmen. BUT, jag tror att denna film kommer att floppa. Det kommer säkert bli för mycket av alla specialeffekter och monster och skit. Filmens Tagline är så töntig, förlåt men ''Titans will Clash'' WTF!?

Nej nej.. filmen kommer nog att bli en skön film på bio visst, mycket action och snygga effekter, but that's it liksom. Underhållande fast dålig. Jag vet inte, det är iallafall mitt första intryck av att se trailern och så. Ska ju naturligtvis ta och se den. Dels för att se filmens cast. Det är en bunt väldigt bra skådespelare med så visst kan man ju checka in den. 

Fårse hur filmen blir.. but I don't have a good feeling about it.Här nedan finns trailer. Check it out!

 

Eric Kurzydlo | 2010-01-24 10:49

Bloggen “MovieTime” publiceras på Film.nu av Eric Kurzydlo. Film.nu förhandsgranskar inte publicerat material i denna blogg, och tar därför inte ansvar för innehållet i den. Finner du något du anser vara olämpligt i denna blogg, ta gärna kontakt med oss.

Är detta din blogg? Uppdateringar kan tyvärr inte längre göras då Film.nu har avslutat denna bloggfunktion, och “MovieTime” finns endast kvar i arkivsyfte. Om du önskar radera bloggen, kontakta oss. Skriv i ditt mail att du vill radera din blogg och inkludera adressen (URL) till denna sida. Uppge även ditt namn samt det inloggningsnamn och lösenord du använde när du skapade bloggen på Film.nu.

×