Mitsuo Iso

 

Mitsuo Iso

  • Översikt
  • Info & länkar
  • Diskussion

View this page in English on Filmanic

Mitsuo Iso är en filmarbetare. Född i Aichi Prefecture. Han är känd för bland annat Kill Bill - Vol. 1 (2003).

Läs mer om Mitsuo Iso

Denna biografi har genererats automatiskt av Filmanic (vår snälla lilla bot).

Listor & Nyheter

 
 
TMDb Film.nu använder sig av The Movie Database API (TMDb) för vissa funktioner, men är inte på något sätt stödd eller certifierad av TMDb.

Handlar denna sida om dig? Uppgifterna har vi helt eller delvis fått från The Movie Database (TMDb). Du kan begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig genom att skicka ett mail till oss och inkludera adressen till denna sida (URL). Förklara även vem du är, så vi vet att du är personen som denna sida handlar om. För att radera dina uppgifter från TMDb måste du kontakta dem separat.

Mitsuo Iso

Dela din mening om Mitsuo Iso?

Starta en diskussion om Mitsuo Iso med dina vänner på Facebook eller Twitter!

Mitsuo Iso

Biografi från Wikipedia Extern länk till biografins källa

Mitsuo Iso is a Japanese key animator, designer, anime screenwriter and director.

His work mainly includes key animation starting in the late 1980s. Iso is known for his offbeat key animation in the prologue of Gundam 0080, large portions of Asuka's battle in The End of Evangelion and the first half of Ghost in the Shell's tank battle. He also did some design work and worked on visual effects for Blood: The Last Vampire and RahXephon. Iso has co-written an episode of Neon Genesis Evangelion and wrote, directed, and largely animated the RahXephon episode "The Children's Night". He wrote and directed the 2007 TV series Denn? Coil.

Mitsuo Iso is known for his jerky yet detailed animation, full of dense sophisticated motion. He refers to his own style as "full limited" or "full 3-frame". In traditional animation, animation with a drawing count below one drawing every two frames is considered limited animation. Working on threes and fours, Iso draws every keyframe without passing his work to an in-betweener, allowing him full control to create the most detailed motion possible with the fewest number of drawings, hence the term "full limited".

Innehåll från Wikipedia tillhandahålls enligt villkoren i Creative Commons (CC BY-SA 3.0).

×
×
×
×
×