Mabel Poulton

 

Mabel Poulton

  • Översikt
  • Info & länkar
  • Diskussion

View this page in English on Filmanic

Mabel Poulton var en skådespelare. Hon föddes i London den 29 juli 1901. Mabel Poulton dog 21 december 1994, hon blev 93 år. Hon är känd för bland annat The Constant Nymph (1929) och Crown v. Stevens (1936).

Läs mer om Mabel Poulton

Denna biografi har genererats automatiskt av Filmanic (vår snälla lilla bot).

Listor & Nyheter

 
 
TMDb Film.nu använder sig av The Movie Database API (TMDb) för vissa funktioner, men är inte på något sätt stödd eller certifierad av TMDb.

Handlar denna sida om dig? Uppgifterna har vi helt eller delvis fått från The Movie Database (TMDb). Du kan begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig genom att skicka ett mail till oss och inkludera adressen till denna sida (URL). Förklara även vem du är, så vi vet att du är personen som denna sida handlar om. För att radera dina uppgifter från TMDb måste du kontakta dem separat.

Mabel Poulton

Född 1901-07-29 (123 år sedan) i London. Död 1994-12-21 (93 år).

Förhållanden
Namn Från Till Typ av förhållade
Richard Phillips(Gifta: 1939–) 1939 Gifta

Dela din mening om Mabel Poulton?

Starta en diskussion om Mabel Poulton med dina vänner på Facebook eller Twitter!

Mabel Poulton

Biografi från Wikipedia Extern länk till biografins källa

Mabel Poulton was an English film actress, popular in Britain during the era of silent films.

Born in London, England, Poulton was working as a stenographer and entered films by chance. Her first role in George Pearson's Nothing Else Matters was opposite Betty Balfour, who was also making her debut, and the film was a success. Over the next several years, Poulton was cast in a succession of roles, and usually played feisty or mischievous characters. A petite blonde, she also became well regarded for her fashion style, and was a highly recognisable celebrity. In 1928, she starred in The Constant Nymph by Adrian Brunel and received excellent reviews for her performance. By the end of the decade she was considered to be one of Britain's leading screen actresses along with Balfour, and was described by critics as Balfour's only serious rival.

The advent of sound film brought a premature end to Poulton's film career. The addition of the microphone revealed Poulton's broad Cockney accent, which was at odds with the characters she had become identified with. Like Clara Bow who faced the same problem as a result of her Brooklyn accent, Poulton struggled to maintain her status.

Innehåll från Wikipedia tillhandahålls enligt villkoren i Creative Commons (CC BY-SA 3.0).

×
×
×
×
×