David Rosenbloom

 

David Rosenbloom

  • Översikt
  • Info & länkar
  • Diskussion

View this page in English on Filmanic

David Rosenbloom är en filmarbetare. Han är känd för bland annat Black Mass (2015), Primal Fear (1996), Immortals (2011), Skicka vidare (2000) och Bristande bevis (2007).

Läs mer om David Rosenbloom

Denna biografi har genererats automatiskt av Filmanic (vår snälla lilla bot).

Listor & Nyheter

 
 
TMDb Film.nu använder sig av The Movie Database API (TMDb) för vissa funktioner, men är inte på något sätt stödd eller certifierad av TMDb.

Handlar denna sida om dig? Uppgifterna har vi helt eller delvis fått från The Movie Database (TMDb). Du kan begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig genom att skicka ett mail till oss och inkludera adressen till denna sida (URL). Förklara även vem du är, så vi vet att du är personen som denna sida handlar om. För att radera dina uppgifter från TMDb måste du kontakta dem separat.

David Rosenbloom

Nominerad för utmärkelser
Utmärkelse Gala År Nominerad för
Satellite Award for Best Editing (The Insider) 4th Golden Satellite Awards 2000 The Insider
Academy Award for Best Film Editing (The Insider) 72nd Academy Awards 1999 The Insider
Primetime Emmy Award for Outstanding Single-Camera Picture Editing - Miniseries Or A Movie (I'll Fly Away) 44th Primetime Emmy Awards 1992 I'll Fly Away

Dela din mening om David Rosenbloom?

Starta en diskussion om David Rosenbloom med dina vänner på Facebook eller Twitter!

David Rosenbloom

Biografi från Wikipedia Extern länk till biografins källa

David Rosenbloom is a film and television editor with more than 20 film credits, as well as many television editing and directing credits. He was nominated for the Academy Award for Film Editing and the American Cinema Editors "Eddie" for The Insider.

Rosenbloom co-edited The Insider with William Goldenberg and Paul Rubell; the film was directed by Michael Mann. The three editors were interviewed by Scott Essman in 1999 about the making of The Insider. Rubell noted that, "the camera work is kind of chaotic. It is the opposite of what you would call a controlled visual style. The camera is always moving and it is very jittery and when you look at the dailies, you see that the operators had great latitude in what they could physically do with the camera; they tried some wild things and Michael loved that. He would sort of control the chaos and shape it, but he allowed the chaos to occur." Rosenbloom added, "I never worked with a director who gave such precise notes - the fact that the notes were precise and that there were so many of them made them imprecise because you couldn't possibly do everything that the note said to do. If you did, you would have 24 versions of the scene.

Innehåll från Wikipedia tillhandahålls enligt villkoren i Creative Commons (CC BY-SA 3.0).

×
×
×
×
×