Alexander Witt

 

Alexander Witt

  • Översikt
  • Info & länkar
  • Bilder
  • Diskussion

View this page in English on Filmanic

Alexander Witt är en filmarbetare och regissör. Född i Santiago, Chile. Han är känd för bland annat Bird Box (2018), Terminator: Genisys (2015), Gladiator (2000), James Bond: Casino Royale (2006) och Daredevil (2003).

Läs mer om Alexander Witt

Denna biografi har genererats automatiskt av Filmanic (vår snälla lilla bot).

 
 
 

Listor & Nyheter

TMDb Film.nu använder sig av The Movie Database API (TMDb) för vissa funktioner, men är inte på något sätt stödd eller certifierad av TMDb.

Handlar denna sida om dig? Uppgifterna har vi helt eller delvis fått från The Movie Database (TMDb). Du kan begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig genom att skicka ett mail till oss och inkludera adressen till denna sida (URL). Förklara även vem du är, så vi vet att du är personen som denna sida handlar om. För att radera dina uppgifter från TMDb måste du kontakta dem separat.

Alexander Witt

Född 1952 i Santiago, Chile.

Bilder på Alexander Witt

Klicka på bilderna för att visa i full storlek

Dela din mening om Alexander Witt?

Starta en diskussion om Alexander Witt med dina vänner på Facebook eller Twitter!

Alexander Witt

Biografi från Wikipedia Extern länk till biografins källa

Alexander B. Witt (born 1952) is a Chilean Hollywood filmmaker who has worked mostly as a camera operator and second unit director. His feature directorial debut came in 2004 with Resident Evil: Apocalypse, based on the popular Capcom video game series. Witt also became the 2nd unit director on the James Bond movie Casino Royale in 2006.

From a 2004 interview on IGN, he says this about his history: "I was born in Chile, the third generation of Germans there. And, we moved to Mexico, from Mexico in '73 I moved to Europe, where I started working in film. I started with Arriflex, the company that makes the cameras. I was there for a year and I did kind of a trainee type of year where I was in the sound department, in the lab, in the studio working with the actual productions and also assembling cameras. And then I moved to Europe, where I lived three years, and then, back in '76, I did my first movie as a camera assistant, which was 21 Hours at Munich. And then, I kept on going, I moved up to focus puller or first AC, and then operating and then DP-ing. And then I was DP-ing commercials and then I started directing commercials in the late 80's and beginning of [the] 90's. I was working with Jan and doing his second unit as a DP while he was a DP He is the one that really gave me the break on Speed 1 to start directing second unit."

Innehåll från Wikipedia tillhandahålls enligt villkoren i Creative Commons (CC BY-SA 3.0).

×
×
×
×
×